Kies voor narrowcasting in je onderneming

Narrowcasting is ook bekend onder de naam digital signage. Beide begrippen zeggen misschien niet iedereen direct wat maar je komt er meer mee in aanraking dan je misschien zou denken. Zo wordt er vaak narrowcasting toegepast in veel bedrijven en instellingen.

Beelden afwisselen met nieuwsberichten

Bij narrowcasting wordt gebruikt gemaakt van beeldschermen waarmee dynamische communicatie wordt overgebracht naar de kijker. Dit kunnen zowel grote als kleine schermen zijn. De informatie kan bestaan uit videobeelden, teksten of afbeeldingen die steeds opnieuw vertoond worden en afgewisseld kunnen worden met andere live informatie zoals bijvoorbeeld het nieuws of het weerbericht. Op die manier toon je verschillende informatie en wordt het kijken niet snel eentonig.

Uitermate geschikt voor gebruik in winkels

Narrowcasting wordt vaak toegepast in winkels. Zo kun je er als winkelier voor kiezen om een beeldscherm in de etalage te plaatsen. Op het scherm zelf kun je aan mensen die voorbijkomen tonen wat voor producten je verkoopt of wat voor diensten je aanbiedt. Als mensen er interesse in hebben kun je ze op die manier ook makkelijker overhalen binnen te komen. In de winkel zelf kun je ook schermen gebruiken waarop het personeel informatie kan zoeken als de klanten iets willen weten. Daarnaast worden er schermen gebruikt die klanten zelf mogen hanteren om zo bijvoorbeeld een bepaald product dat op maat gemaakt dient te worden te kunnen bestellen.

Nuttig in wachtruimtes

Ook in tal van instellingen wordt gebruik gemaakt van narrowcasting. Op deze manier kun je bijvoorbeeld in wachtruimtes de wachttijd veraangenamen en kunnen mensen de nodige informatie lezen. Informatie over de instelling of afdeling waar je zit te wachten kan op die manier gekoppeld worden aan live nieuwsbeelden. Op die manier blijven de kijkers ook op de hoogte van het meest actuele nieuws.